Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Krematorium - kapitola první

Můj první blog, tak buďte v diskuzi hodní...Celý příběh je pravdivý, jenom jména jsem změnil, ale kdo chce, ten se pozná.... Nebudu psát o věcech, kterými bych se mohl někoho dotknout, má to být vzpomínka na chvíle prožité v

V roce 1996 jsem ukončil základní vojenskou službu a začal pracovat. V jedné městské části krajského města jsem nastoupil do rodinné firmy jako programátor bez jakýchkoli znalostí či zkušeností v programování. Po necelém roce jsme společně s majiteli došli k názoru, že bude lepší, když se rozejdeme a mně začalo hledání nové práce. Jako mladý, bystrý jinoch jsem předpokládal, že to nebude nijak těžké. A byla to pravda. Byl to myslím čtvrtek, kdy jsem absolvoval pohovor na pozici recepčního. Při podávání rukou jsme si řekli, že si v pondělí zavoláme a řekneme si, co a jak dál. Zůstávalo dost času, než mi pojede autobus zpět domů, tak jsem si řekl, že pojedu stopem. A tím to všechno začalo...

Po několika minutách (tehdy ještě auta stavěla) přibržďuje modrá Corsa. Nasedám na sedadlo spolujezdce a ještě než se stihnu připoutat začíná rozhovor, který mi změnil život. Asi čtyřicetiletý řidič se chtěl bavit, tak jsme na těch pár kilometrech probrali, kde co. Moje prohlášení, že jedu z výběrového řízení, mělo za následek jeho otázku: "Už jste se domluvili?"

"V pondělí si máme dát vědět, zda ano, či ne. Proč?" vyzvídám

"Vypadáte, jako šikovný mladý muž, pro kterého bych měl zajímavou příležitost" nahazuje udičku.

"Jakou?" chytám se.

"Hledám obřadníka"

"O... co?" nechápu já.

"Jsem ředitel krematoria a hledám obřadníka...někoho, kdo provede rodinu smutečním obřadem při rozloučení v krematoriu" vysvětluje mi a já si nejsem jist, jestli se mi to nezdá.

"Aha" vzmůžu se na inteligentní reakci, "tak to znáte Borka Schejbala?" snažím se zachránit svůj intelekt odkazem na majitele největšího pohřebního ústavu v okolí.

"Samozřejmě, že znám pana Schejbala, odkud ho znáte vy?" kontruje řidič.

"Dělá nám prezidenta v šachovém klubu" odpovídám popravdě.

"Tak to je fajn, je to náš největší dodavatel a budete si rozumět. Tak co, měl byste zájem?" zasekává.

"Ty vole, dělá si prdel..." proletí mi hlavou, ale slyším se říkat ".. no, zní to zajímavě. Mohl bych vědět víc?" vydechnu.

"Dnes jedu do Prahy na jednání, ale zítra po obědě se stavte a já Vám všechno ukážu a vysvětlím. Kde je krematorium, víte?" kontroluje mne pohledem.

"Jistě a děkuji za svezení" říkám při vystupování.

Pokračování příště....budete-li chtít. Dejte vědět v diskuzi.

Autor: Michal Doležel | pátek 13.9.2019 7:48 | karma článku: 19,27 | přečteno: 606x
  • Další články autora

Michal Doležel

Jak jsem vlastně sbalil svoji ženu?

"A jak jste se vůbec dali dohromady?" zeptala se Jarča Kamily s Tomem. Jarče se rozzářily oči a začala vyprávět jejich příběh

20.2.2022 v 11:06 | Karma: 14,47 | Přečteno: 446x | Diskuse| Ostatní

Michal Doležel

Téměř dokonaná vražda

Na dnešní den se vrah opravdu těšil. Počítal s tím, že vyhlédnutá oběť dodrží svůj program a potkají se tak na stejném místě, kde jí poslední dva dny viděl.

9.2.2022 v 10:10 | Karma: 9,87 | Přečteno: 274x | Diskuse| Ostatní

Michal Doležel

Trojka s mámou a dcerou

Romana v pracovním kolektivu považovali kolegové za spolehlivého pracanta, kterému nevadí zůstat v kanceláři o něco déle, pokud to situace vyžadovala.

4.2.2022 v 11:34 | Karma: 22,38 | Přečteno: 893x | Diskuse| Ostatní

Michal Doležel

Krematorium - kapitola páta

Aneb, jak vypadá pracovní týden a co všechno obřadník vlastně dělá. Takový pohled zadními dveřmi na neobvyklou práci

13.10.2019 v 1:10 | Karma: 13,94 | Přečteno: 525x | Diskuse| Osobní

Michal Doležel

Krematorium - kapitola čtvrtá

Další pokračování skutečných příběhů z jednoho krematoria. Dnes pokračujeme prvním dnem v nové práci.

6.10.2019 v 17:46 | Karma: 13,12 | Přečteno: 489x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 8
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 548x
Svět mě baví a já chci občas svět pobavit. Blogovat budu ponejvíce sport, ale možná i něco navíc....

Seznam rubrik